Flexteam

Hoe werkt het?

Wanneer er een tekort is aan vaste medewerkers in een team of als een collega bijvoorbeeld op vakantie of ziek is, zetten wij collega’s van het Flexteam in. Zeg maar: ons eigen interne uitzendbureau. Als Flexmedewerker versterk je de zorgteams en waarborg jij de continuïteit van zorg. Zo is geen dag hetzelfde!

Werken wanneer jij kunt en wilt

Binnen het Flexteam heb je een contract bij Silverein. Dat contract is tussen de 2 en ongeveer 24 uur per week, net hoeveel jij wilt en kunt werken. Dit biedt je veel vrijheid. Ideaal als je bijvoorbeeld specifieke roosterwensen hebt, een goede balans zoekt tussen werk en privé, op zoek bent naar een vakantie-/ bijbaan of bewust kiest voor een klein dienstverband. Je bepaalt zelf wanneer je werkt: ’s nachts, in het weekend of misschien alleen op zondag.

"Als flexer kom je waar hulp het hardst nodig is"

Flexmedewerker zijn, werkt op meerdere manieren flexibel, ervaart Japke van Wofswinkel (41) “Aan de ene kant kan ik flexibel mijn eigen rooster bepalen, waardoor ik er voor mijn jonge kinderen kan zijn. Aan de andere kant mag de organisatie van mij flexibiliteit verwachten, omdat ik goed moet kunnen schakelen tussen verschillende teams en locaties.”

“Een periode werkte ik op de revalidatieafdeling. Tot er een vast team stond en alle diensten waren opgevuld. Dat bracht mij naar de afdeling somatiek en soms ook naar kleinschalig wonen; bij mensen met dementie. Als flexer kom ik altijd op plekken waar hulp het harst nodig is. Wanneer collega’s me bedanken, voelt het echt zo dat ik behalve de bewoners, ook hén heb kunnen ondersteunen.”

arrow-pink

"Elk team werkt op zijn eigen manier, dat inspireert mij"

Vacatures in het Flexteam

Een baan die jou de vrijheid biedt: dat is werken in het Flexteam

arrow-pink

Kijk bij onze arbeidsvoorwaarden wat wij je nog meer bieden

Jouw DNA als Flexmedewerker

Het allerbelangrijkste is dat je als Flexwerker je met hart en ziel inzet. Ervaring in de zorg is wel fijn, wat je opleidingsachtergrond ook is. Of je nu student van een zorgopleiding bent, ervaring en/of een diploma hebt als Helpende (niveau 2), Verzorgende IG (niveau 3) of een Verpleegkundige niveau 4 bent. In het Flexteam zijn we op zoek naar diversiteit.

Je kunt je nieuwe situaties snel eigen maken en je beschikt over een grote mate van zelfstandigheid (je wordt namelijk ingezet waar je op dat moment nodig bent). Heb je ook nog eens humor, relativeringsvermogen en weet je goed om te gaan met onverwachte situaties? Dan heb jij het perfecte DNA van een Flexwerker!

“Het is een beetje alsof je een B&B runt"

“Wie had het kunnen denken; 52 en nog een diploma halen”, lacht Erica Barkey trots. Erica is kapster én flexmedewerker bij Silverein. “In de coronatijd ben ik in het flexteam als huiskamerondersteuner aan de slag gegaan. Het is een beetje of je een Bed and Breakfast runt. Je maakt het gezellig, zorgt voor een lekkere maaltijd, en hebt contact met de bewoners.” Even twijfelde Erica over haar functie. “Als huiskamerondersteuner mag je bewoners niet vanuit hun rolstoel in hun relaxstoel zetten. Dat kaartte ik aan bij de teamleider van de flexpool. Die opperde: ‘als je nou eens je certificaat individuele basiszorg haalt? Dan mag dat wel’. Dus ineens zat ik weer in de klas, bij een geweldige docent en ben ik net geslaagd.”

arrow-pink

"Deze manier van flexen is echt heerlijk"

Wil je meer weten?