Zij-instromers in de zorg

Werken in de zorg: iets voor jou?

Werken in de zorg brengt veel waardering met zich mee. Je werkt hard, en je inzet is hard nodig. De afgelopen jaren hebben steeds meer zij-instromers de weg naar Silverein gevonden. Op positieve en eigen wijze versterken zij onze zorgteams. Wij bieden verschillende opleidingstrajecten aan, waarbij we kijken naar wat jij nodig hebt. Wil jij je laten omscholen? We gaan samen zoeken naar mogelijkheden.

We zoeken leergierige mensen met verantwoordelijkheidsgevoel. Collega’s die er niet voor terugdeinzen om de handen uit de mouwen te steken, en die openstaan voor een nieuwe uitdaging.

Leren En Werken Silverein Noorderhof Eritza Bellend
arrow-pink

Meer weten over werken & leren?

Stuur een mail naar onze Campus Recruiter of bel/app met 06-22532540 of 06-22563785.

Leren En Werken Silverein Leslokaal Sonde

Starten als zij-instromer

Bij Silverein kun je als zij-instromer in de zorg aan de slag. Er zijn verschillende startmogelijkheden per jaar, en er zijn verschillende manieren waarop je kunt starten:

• ADL-hulp: je begint direct met zorgverlening aan onze cliënten. Denk aan wassen, aankleden en ondersteunen bij alle dagelijkse handelingen. Om je hier de juiste handvatten voor te geven, bieden we je een opleiding aan op het ROC. In 15 weken, waarin je een aantal dagen (5) les krijgt – maar ook opdrachten in de praktijk uitvoert – leer je de fijne kneepjes van het vak. Om deze opleiding te kunnen starten heb je minimaal een vmbo-diploma nodig.
  • Zij-instroom module Individuele Zorg verlenen: je wordt in 15 weken opgeleid tot aspirant medewerker zorg. Daarna groei je door in de opleiding Helpende of Verzorgende IG of ga je door met het volgen van nieuwe modules. Met als einddoel het behalen van een landelijke erkend diploma. Lees hier wat de sollicitatieprocedure inhoudt.
  • Leerling helpende: je volgt op het ROC een opleiding tot Helpende zorg en welzijn niveau 2. Je werkt minimaal 24 uur in de praktijk en gaat één dag per week naar school. Afhankelijk van jouw vooropleiding en ervaring duurt de opleiding 1 of 2 jaar.
  • Leerling verzorgende IG: je volgt op het ROC een opleiding tot Verzorgende IG/Maatschappelijke zorg niveau 3. Je werkt minimaal 24 uur in de praktijk op een van onze locaties en gaat één dag per week naar school. Afhankelijk van jouw vooropleiding duurt deze opleiding 2,5 of 3 jaar.
  • Leerling verpleegkundige: je volgt op het ROC een opleiding tot Verpleegkundige VVT niveau 4. Je werkt minimaal 24 uur in de praktijk op een van onze locaties en gaat één dag per week naar school. Voor deze opleiding heb je minimaal een vooropleiding nodig op mbo-niveau 4 of havo. De opleiding duurt 2,5 jaar.

Beperkt aantal beschikbare plaatsen

Je moet soms wachten op een geschikte opleidingsplaats, ondanks dat er tekorten zijn in de zorg. Dat heeft o.a. te maken met het aantal leerlingen dat al werkzaam is binnen een team. We willen iedereen uiteraard zo goed mogelijk begeleiden.

Meld je aan!

Wil je meer weten of direct je motivatie inclusief cv naar ons opsturen?

Leren En Werken Silverein Noorderhof Esther