Wat zeggen medewerkers over werken bij Zorg thuis?

Werken bij Zorg thuis

Overweeg je te gaan werken bij Silverein Zorg thuis, maar wil je eerst weten hoe andere medewerkers het ervaren daar te werken? Lees hieronder eerst de verhalen, zoals die van wijkverpleegkundige Sandra, basisverzorgende Carola of verzorgende Mieke.

Achter elke deur een ander verhaal

Iedere cliënt is uniek en heeft een andere zorgvraag. Dat maakt het werken bij Zorg thuis zo afwisselend en leuk. Je komt bij de mensen thuis en hebt dan de volle aandacht voor de cliënt. Ondanks dat je heel zelfstandig werkt, ben je onderdeel van een warm en hecht team.

Zorg Thuis Rebekah Website

Postieve gezondheid

Bij positieve gezondheid ga je niet uit van een ziekte of beperking, maar wat er wel goed gaat en waar je graag je bed voor uit komt. Je kijkt hoe je zelfredzaamheid kunt vergroten en we leren mensen weer zelf dingen te doen. Lees het hele interview met Sandra, wijkverpleegkundige en ambassadeur positieve gezondheid binnen Silverein.

Lees het hele verhaal van Sandra

Zelfredzaamheid

Binnen Zorg thuis kijken we hoe we eraan kunnen bijdragen dat cliënten langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen en hoe wij kunnen bijdragen aan het vergroten van hun zelfdredzaamheid. Daarbij zetten we ook middelen in als beeldbellen en een zelfredzaamheidskoffer.

Mieke stimuleert cliënten zoveel mogelijk zelf te doen

Complexe situaties: uitdagend werk

Sandra Bruel voelt zich als een vis in het water in haar functie als wijkverpleegkundige bij Silverein Zorg thuis: “De thuiszorg heeft een stoffig imago, maar is zoveel meer dan dat. Je komt vaak complexe situaties tegen.”

Lees het volledige interview met Sandra

1 op 1 aandacht voor de cliënt

Angela vertelt waarom het werken bij Zorg thuis van Silverein haar zo goed bevalt: "Als je bij Zorg thuis werkt, ben je er op de moment écht voor die persoon en word je niet afgeleid door collega’s of andere cliënten. Je hebt alle aandacht en kunt ook zaken regelen op dat moment voor de cliënt."

Lees het verhaal van verpleegkundige Angela

Zorg thuis combineren met zorg voor kind

Carola, basisverzorgende Zorg thuis, is een werkende moeder. Ze kan haar werk in de thuiszorg goed combineren met de zorg voor haar zoontje.

Lees het interview met Carola

Ruimte om te groeien

Rebekah startte 2,5 jaar geleden bij Silverein, nét afgestudeerd als wijkverpleegkundige. “Ik ben Silverein dankbaar om de ruimte die ik heb gekregen om te groeien in mijn eigen tempo.”

Lees het verhaal van Rebekah

Wil je meer weten?