Leerhuis Silverein

Passie voor zorg

Werken in de zorg met ouderen doet ertoe. Samen met collega’s ga je een bijdrage leveren aan een waardevol leven voor talloze ouderen. Als je werkt en leert bij Silverein, dan ben je betrokken bij dat leven. Bij de mooie kanten, maar ook bij het verdriet. Je kijkt, je luistert, je stelt vragen. Je zorgt, je ondersteunt, je werkt aan herstel. Altijd met een helder doel voor ogen. Zorgen voor een goede dag. Elke dag sta je voor de uitdaging om zo goed mogelijke zorg te bieden. Als toekomstig professional kun je bij Silverein rekenen op je collega's en op de organisatie. Ze gaan open en eerlijk met elkaar om. Ze horen graag wat jouw ambities zijn en bieden jou kansen die waar te maken. Dat is in jouw belang en vooral in het belang van de cliënten, bewoners, bezoekers en revalidanten.

Een gewild diploma halen?

Dat kan als je kiest voor de MBO-BOL opleiding Verzorgende IG bij Leerhuis Silverein.
Doe je de Helpende opleiding, dan ontvang je na 2 jaar het landelijk erkende Helpende Zorg & Welzijn diploma.

Leren in de praktijk

Je gaat direct aan de slag in een locatie van Silverein in Baarn, en je loopt mee met het zorgteam. Ook ben je regelmatig in het Ontmoetingscentrum. Situaties uit de praktijk vormen de basis voor de lessen die je krijgt. Elke 10 weken staat een thema uit de praktijk centraal, de lessen en de begeleiding in de praktijk gaan hierover. Je leert van wat je tegenkomt en meemaakt bij de zorg voor de bewoners en cliënten van Silverein.

Als je geen les hebt, ben je 16 uur per week aan het leren in de praktijk. Halverwege het jaar loop je op een andere locatie binnen Silverein Baarn stage, dan kun je al het geleerde echt toepassen en ontvang je een stagevergoeding. De lessen Nederlands, Engels, rekenen worden op 1 vaste dag per week gegeven bij MBO Amersfoort, aan de Leusderweg in Amersfoort.

Leren En Werken Silverein Santvoorde Leslokaal Werkbegeleider Martine En Leerling

Goed geschoolde begeleiding

Je wordt begeleid door twee vaste leercoaches. Dit is een docent van MBO Amersfoort en een opleidingsadviseur van Silverein. Daarnaast krijg je als student een vaste werkbegeleider uit het (zorg)team, waar jij het 1e jaar in de praktijk gaat leren. Deze werkbegeleider is binnen Silverein daar speciaal voor opgeleid, kan je optimaal begeleiden en is goed op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de opleiding.

Lees hier de ervaringen van studenten van het Leerhuis of beluister de podcast over het Leerhuis, een unieke co-creatie tussen MBO Amersfoort en Silverein.

Meld je aan!

We hebben nog plek voor studenten op deze speciale leerwerkplaats! Schrijf je in voor de BOL-opleiding Helpende Zorg & Welzijn(niveau 2) of Verzorgende IG (niveau 3).

Aanmelden voor Leerhuis Silverein

Leren En Werken Silverein Leilinde Leerling Jasper

Het Leerhuis Silverein is een samenwerking met MBO-Amersfoort.

Heb je een vraag over Leerhuis Silverein?

Jeannet van Deuveren