Basisverzorgende Carola Werkt Bij Zorg Thuis

Mijn werk combineren met de zorg voor mijn zoontje.

Mevrouw Jacobs woont zelfstandig, samen met haar blindengeleidehond, in Soesterberg. Omdat ze zelf niet kan lezen, krijgt ze hulp van de medewerkers van Zorg thuis bij het innemen van haar medicijnen: “Carola en haar collega’s dragen bij aan mijn zelfstandigheid”

Medicijndispender: heel handig

Carola, basisverzorgende bij Silverein, komt sinds 2021 bij mevrouw Jacobs. Carola en haar collega’s van Zorg thuis vullen een keer per week de Medido, een medicijndispenser, en meten haar bloeddruk. Mevrouw Jacobs: “De Medido gaat af als je je medicijnen moet innemen. Doe je dat niet, dan word je gebeld op je mobiele telefoon. Heel handig, want zo vergeet ik nooit om mijn medicijnen in te nemen.”

Iedere thuissituatie is weer anders

Carola: “In de thuiszorg werk je zelfstandig, iedere thuissituatie is weer anders. Ik vind het fijn dat ik persoonlijke zorg kan bieden aan cliënten, zoals mevrouw Jacobs, waardoor zij zo lang mogelijk thuis kunnen blijven wonen.”
Mevrouw Jacobs : “Ik woonde eerst in een huis, met veel trappen. Ik vind dat je beter kunt verhuizen, als je nog niet heel oud bent. Nu vind ik het hier heel erg prettig. Ik voel me hier ingebed en dat komt mede door de thuiszorg, ook al komen ze maar 1 keer per week bij mij. En als Carola of een van haar collega’s weggaat na het vullen van de Medido, vragen ze altijd of nog iets voor me kunnen doen. Dat waardeer ik enorm.“

Dichtbij huis

Carola werkte eerst in de intramurale zorg bij een andere organisatie. “Ik heb bij Silverein gesolliciteerd omdat ik weer graag in de thuiszorg wilde werken, dichtbij huis. Ik heb een zoontje van bijna 4 jaar. Mevrouw Jacobs: “Carola is een werkende moeder en nu kan ze haar werk combineren met de zorg voor haar zoontje.“ Carola: “Ik heb goede afspraken gemaakt over mijn rooster samen met mijn team. Dat is prettig omdat mijn zoontje naar een gastoudergezin gaat en straks naar de buitenschoolse opvang.”

Bekijk hier de video met Carola

De naam van mevrouw Jacobs is gefingeerd voor dit artikel.

Zinvolle baan

Wil jij een zinvolle baan in de thuiszorg waarbij je werk en privé goed kunt combineren en bijdraagt aan de zelfredzaamheid van cliënten? Het team van Zorg thuis is op zoek naar (wijk)verpleegkundigen, verzorgden IG en helpenden (plus) met medicatie.