Wijkverpleegkundige Rebekah Werkt Bij Zorg Thuis

Ruimte om te groeien in mijn eigen tempo

Rebekah startte 2,5 jaar geleden bij Silverein, nét afgestudeerd als wijkverpleegkundige. Ze startte in het team Soestdijk- Soest Midden onder begeleiding van ervaren wijkverpleegkundige Koosje: “Ik ben haar en Silverein dankbaar om de ruimte die ik heb gekregen om te groeien in mijn eigen tempo.”

Rebekah vertelt over de bereidheid van collega’s om mee te denken, tijdens haar inwerkperiode en nu nog steeds. “En inmiddels bellen ze mij ook om even te sparren”, lacht ze.

Iemand volgen van A tot Z

“Wat ik heel prettig vind aan de functie van wijkverpleegkundige is dat je iemand volgt van A tot Z, je leert mensen echt kennen.” Zo komt Rebekah al een tijdje bij meneer van Aarts. Hij heeft als sinds zijn 38ste suikerziekte en woont nu enige tijd in Soest in Oranjepark. Hij kan zichzelf prikken, maar de medewerkers van Zorg thuis checken samen met hem vier keer per dag zijn bloedsuiker. “Als je dat in je eentje checkt, vergeet je weleens te spuiten.”

Meneer Aarts houdt zelf zijn suiker ook goed in de gaten. “Nu gaat dat veel makkelijker dan vroeger, toe je nog geen computers had. Toen moest je op basis van de kleur bepalen hoe je insuline gehalte was. Gelukkig is dat altijd goed gegaan.” Vaste gezichten zijn belangrijk voor meneer Aarts. “Dat loopt nu heel soepel.” Meneer van Aarts woont zelfstandig en leest nog graag “Dat gaat wel wat langzamer dan vroeger”. Zijn maaltijd gebruikt hij graag in het restaurant van Oranjepark. “Ook ga ik eens per week lopen met vrijwilliger Lukas en geniet ervan als mijn zoon of kleinkinderen op bezoek komen.”

Even een collega bellen in de reistijd

Rebekah vervolgt: “Als je werkt in de wijk, ben je weer ‘fris’ als je bij een nieuwe cliënt aankomt. In de reistijd van de ene naar de andere cliënt kun je even een collega bellen en weer bijkomen als je een moeilijke situatie hebt moeten oplossen. Je moet het alleen niet erg vinden om zowel in de ochtend als in de avond te werken.”

Bekijk hier de video met Rebekah

Met de juiste thuiszorg kunnen veel mensen langer zelfstandig thuis blijven wonen, in hun eigen woonomgeving. Spreekt het jou aan daar, net als Sandra en haar collega’s, een bijdrage aan te leveren? En wil je ook een afwisselende baan in de zorg waarbij je de cliënt één op één de volle aandacht kunt geven? Het team van Zorg thuis is op zoek naar (wijk)verpleegkundigen, verzorgden IG en helpenden (plus) met medicatie.