Ann Leerling Verzorgende IG Bij De Populier

Ann, Leerling Verzorgende IG

In de gemeenschappelijke huiskamer van verpleeghuis Populier zingt bewoonster Maria Kok een aantal nummer van de zangeres Zonder Naam. Twee bewoners klappen, leerling VIG/MZ Ann van Ee doet vrolijk mee. De koffie en koekjes moeten even wachten.

Op de eerste verdieping van Populier wonen mensen met een gerontopsychiatrische achtergrond; somatiek met onderliggende psychiatrische problematiek. Soms is er daardoor wat verwarring tijdens de gesprekken, maar niemand stoort zich daaraan. Ann vindt het fijn om te werken bij Silverein: “Ik kom uit de horeca. Als ik had geweten dat de zorg zoveel voldoening geeft, had ik de overstap al veel eerder gemaakt. Elke dag is anders en ik vind het zo fijn om de laatste levensfase van deze lieve mensen zo mooi mogelijk te maken. Ik word gelukkig als ik binnenkom en hoor: “Ann, ik ben zo blij dat je er bent!”

Er vinden regelmatig activiteiten plaats. Niet in Populier zelf, maar in het hoofdgebouw van Birkhoven Park. Daar kunnen bewoners bijvoorbeeld schilderen, naar muziek luisteren en een lezing, concert of filmmiddag bijwonen. Bij mooi weer zitten de bewoners gezellig in de binnentuin en er is een restaurant in de buurt waar ze met familie of vriendenheen kunnen. Maria is blij dat ze in de Populier woont: “Ik ben overal geweest en hier is het fijn. Ik vind het belangrijk om er goed en verzorgd uit te zien en Ann helpt me daarbij.” Trots toont Maria haar mooie nagels, die Ann de dag er voor heeft gelakt. Met een grote lach kijkt ze naar Ann: “Je bent een schat!”