BBL Verzorgende IG

Voor wie?

Voor iedereen die gemotiveerd is om in de zorg te werken, ongeacht (zorg)ervaring of leeftijd, maar met enthousiasme en liefde voor de (mede)mens en de zorg. Je hebt minimaal een MBO niveau 3 werk- en denkniveau en je zet je gedurende de opleiding in voor een positief eindresultaat.

Leren En Werken Silverein Santvoorde Bewoner En Leerling (2)

Wat is het?

Volg je deze leerweg, dan ben je als leerling Verzorgende IG bij Silverein in dienst en heb je een leer-arbeidsovereenkomst. Eén dag in de week ga je naar school en drie dagen werk je bij één van onze teams. Je wordt ingeroosterd volgens het teamrooster en draait mee met je collega’s. Dit betekent dat je dus ook dag-, avond- en weekenddiensten werkt en later in de opleiding mogelijk nachtdiensten. Zo breng je de door jou in theorie opgedane kennis direct in de praktijk. Een prachtige combinatie!

Heb je geen zorgervaring?

Dan stroom je bij ons in via de zij-instroom zodat je snel de basisbeginselen onder de knie hebt.

Meer info over zij-instroom vind je hier.

Start

De opleiding voor Verzorgende IG start twee keer per jaar: in september en februari.

• Wil je een overstap maken van een BOL opleiding Verzorgende IG naar BBL? Neem vooral contact op met een van onze Campus Recruiter via werkenbij@silverein.nl of bel met 06 22 53 25 40 of 06 22 56 37 85 en bespreek de (maatwerk) mogelijkheden.
  • Volg je al een BBL Verzorgende IG opleiding maar wil je een overstap maken van een andere zorgorganisatie naar Silverein? Neem dan ook contact op met een van onze Campus Recruiter via werkenbij@silverein.nl of bel met 06 22 53 25 40 of 06 22 56 37 85.
Leren En Werken Silverein Leslokaal Santvoorde Leerlingen 2

Jouw klas

In de BBL-klas zitten ook leerlingen die niet bij Silverein werken, maar bij andere zorgorganisaties in de regio. Daar leer je veel van. Het mooie is dat je alle kennis meteen in de praktijk kan brengen.

Op school en bij Silverein heb je je eigen contactpersonen. Je praktijkopleider is de link tussen werk en school en je werkbegeleider ondersteunt je op je werkplek. Een BBL-opleiding duurt maximaal drie jaar, afhankelijk van je vooropleiding. Daarna ontvang je een landelijk erkend diploma voor Verzorgende IG.

Ook bieden we modulair onderwijs voor volwassenen boven de 23 jaar. Dit betekent dat de Verzorgende IG opleiding in modules wordt aangeboden. Uiteraard overleggen we met jou wat het beste bij je past.

Onze VIG carrousel

Tijdens je opleiding van Verzorgende IG rouleer je twee tot drie keer van locatie om kennis te maken met verschillende zorgvormen waaronder dementiezorg, somatische zorg of thuiszorg.
Je doet veel praktische ervaring op met verschillende doelgroepen en zorgvormen. Hierdoor vergroot je je deskundigheid en ontwikkel je je vaardigheden en vakmanschap zo breed mogelijk.

Geslaagd en dan?

Natuurlijk willen wij je graag aan onze organisatie, teams en cliënten binden. We bieden je de mogelijkheid om te solliciteren op bestaande vacatures. Graag spreken we samen met jou af hoeveel uur je gaat werken, in welk team en wat de arbeidsvoorwaarden zijn.

Wil je liever doorstuderen?

Wij hebben een actief scholingsbeleid voor onze medewerkers, waardoor het mogelijk is door te groeien naar Verpleegkundige niveau 4 of zelfs 6. Ons advies is om eerst een jaar ervaring op te doen als gediplomeerde voordat je start met een vervolgopleiding.

Kosten

Omdat we graag willen investeren in onze medewerkers, betalen wij jouw opleiding en een deel van jouw schooltijd.

Leren En Werken Silverein Sparrenheide Leslokaal Leerling Lilian2
arrow-pink

Vragen over de studiekostenregeling? Mail ons dan even, of bel met 088- 5 13 17 70.

Meer weten over leren & werken?

Onze Campus Recruiters vertellen je graag meer over opleidingsmogelijkheden bij Silverein.

Leren En Werken Silverein Noorderhof Leerling Charlotte Met Werkbegeleider Eritza

Mail naar onze Campus Recruiter werkenbij@silverein.nl of bel/app naar 06 225 32 540 of 06 22 56 37 85.