Doorstromen naar VIG

Voor wie?

Je bent in het bezit van een Verzorgende diploma. Uiteraard heb je interesse in het werken in de ouderenzorg én wil je jezelf verder scholen door middel van een verkort leer-werktraject (BBL verkort leer-werktraject of via modulair opleiden).

Leren En Werken Silverein Santvoorde Bewoner Met Leerling

Wat houdt deze verkorte leerweg in?

Volg je deze verkorte leerweg, dan ben je als leerling Verzorgende IG bij Silverein in dienst en heb je een leer-werkovereenkomst. Je volgt onderwijs op school en werkt daarnaast bij één van onze teams. Je wordt ingeroosterd volgens het teamrooster en draait mee met je collega’s. Dit betekent dat je dus ook dag-, avond- en weekenddiensten werkt. Zo breng je de door jou in theorie opgedane kennis direct in de praktijk. Een prachtige combinatie!

Start opleiding

De opleiding voor Verzorgende IG start twee keer per jaar: in september en februari. Dit betekent dat wij ongeveer drie maanden voor de start beginnen met de werving- en selectieprocedure. Wil je weten of er met jouw diploma mogelijkheden zijn? Neem dan contact op met de Campus Recruiters.

De duur van het opleidingstraject

Dit opleidingstraject wordt op maat gemaakt. De verwachte duur van de opleiding is maximaal 1,5 jaar, afhankelijk van jouw achtergrond en ervaring. Daarna ontvang je een landelijk erkend diploma voor Verzorgende IG.

Erkend Leerbedrijf

Silverein is gecertificeerd als erkend leerbedrijf in de zorg. Als je bij Silverein een BBL-opleiding volgt of een BOL-stage doet, heb je naast een prettige en leerzame tijd, recht op een diploma.

Onze VIG carrousel

In de VIG carrousel wissel je van werkplek. Zo kun je bijvoorbeeld eerst een aantal maanden werkzaam zijn in de zorg bij mensen thuis en vervolgens ga je werken in één van onze kleinschalige woningen voor mensen met dementie. Je krijgt praktische ervaring met verschillende doelgroepen en zorgvormen. Hierdoor vergroot je je deskundigheid en word je allround opgeleid.

Kosten

Omdat we graag willen investeren in onze medewerkers, betalen wij jouw opleiding en een deel van jouw schooltijd. Vragen over de studiekostenregeling? Mail ons dan even.

Geslaagd en dan?

Natuurlijk willen wij je graag aan onze organisatie, teams en cliënten binden. We nodigen je van harte uit te solliciteren op bestaande vacatures. Graag spreken we samen met jou af hoeveel uur je gaat werken, in welk team, wat de arbeidsvoorwaarden zijn.

Wil je liever doorstuderen?

Wij hebben een actief scholingsbeleid voor onze medewerkers, waardoor het mogelijk is van Verzorgende IG door te groeien naar Verpleegkundige niveau 4 of zelfs 6.

Meer weten over leren & werken?

Onze Campus Recruiter vertelt je graag meer over stage- en opleidingsmogelijkheden bij Silverein of geeft antwoord op andere vragen!

Leren En Werken Silverein Sparrenheide Leslokaal Leerling Lilian2
arrow-pink

Nog vragen? Stel je dan aan onze Campus Recruiters of bel/app met 06-22532540 of 06-22563785.