Ervaringen van studenten

"Je leert ook meer over werken in teamverband"

Ik heb mijn eerste stage bij Silverein als een fijne stage ervaren. Ik vond een leerafdeling erg prettig werken en je leert niet alleen hoe de zorg gaat, maar je leert ook meer over teamverband met je collega’s. In de eerste twee weken moest ik wel erg wennen maar naar mate ik meer mijn eigen gang leerde gaan en meer leerde hoe alles in zijn werk ging, was het gewoon een gezellige, leuke en leerzame tijd waar af en toe ook plek was voor grapjes en dat creëerde een prettige sfeer op de werkvloer.

Rosanne | eerstejaars Bachelor Verpleegkundige

"Meer verantwoordelijkheid op de leerafdeling"

Ik vond de stage bij de leerafdeling heel leerzaam. Het verschil met een normale stage en de leerafdeling, is dat je op de leerafdeling veel meer verantwoordelijkheid hebt. In het begin is dat soms lastig omdat er veel verwacht wordt van je als stagiair, maar aan het eind van de stage is het heel leuk omdat je veel meer leert hierdoor dan op een normale afdeling. Daarnaast is het leuk om met bijna alleen studenten te werken, dat maakt de sfeer toch anders.

Ik heb het als een heel fijne stage ervaren. De coaches begeleiden ons in het begin zeer intensief. Na een paar weken (afhankelijk van leerjaar en je persoonlijke leerproces) word je langzamerhand losgelaten. De bedoeling is dat wij op den duur de afdeling zelf draaien met de coach op de achtergrond.

Jessica | tweedejaars Verpleegkundige

Leren En Werken Silverein Samen
Werken Bij Silverein Jolanda

"Door een goede keus te maken zit ik helemaal op mijn plek in de zorg"

Ruim twintig jaar werkt Leonoor als gastouder in de kinderopvang als zij door teruglopende vraag en de mantelzorg voor haar ouders besluit om van baan te veranderen. Ze is gaan werken als huishoudelijk medewerker bij Silverein (toen nog Lyvore). Leonoor: “door mijn nieuwe baan en de zorg voor mijn ouders kwam ik in aanraking met het vak. Ik ontdekte dat ik meer wilde betekenen en besloot om een Beroeps Begeleidende Leerweg voor Verzorgende IG te volgen.” Best even wennen om op 51-jarige leeftijd weer in de schoolbanken te zitten, maar het ging Leonoor goed af. Alles wat zij leerde, kon ze direct in de praktijk toepassen en al snel ging ze als leerling Verzorgende IG op pad naar haar eigen cliënten. Met resultaat! Leonoor is in 2018 met vlag en wimpel geslaagd en helpt nu als gediplomeerd Verzorgende IG thuiswonende ouderen in haar eigen wijk in Soest. Leonoor: “Het is uitdagend werk en ik zit helemaal op mijn plek. Geen week is hetzelfde en je weet nooit wat je aantreft. Van steunkousen tot verpleegkundige handelingen en alles ertussenin. Maar ook even een grapje of een gesprek. Dat maakt mijn werk zo mooi.”

Leonoor | Verzorgende IG

Bron: Dichtbij Amersfoort | Welzijn, zorg & ondersteuning Amersfoort | maart 2018

Meer weten over leren & werken?

Onze Campus Recruiters vertellen je graag meer over opleidingsmogelijkheden bij Silverein.

Leren En Werken Silverein Noorderhof Leerling Charlotte Met Werkbegeleider Eritza

Mail naar onze Campus Recruiter werkenbij@silverein.nl of bel/app naar 06 225 32 540 of 06 22 56 37 85.