Modulair leren

Onderwijs op maat

Modulair opleiden is voor volwassenen (vanaf 23 jaar) onderwijs op maat en biedt flexibele leereenheden waarbij je opgeleid wordt tot Woonmedewerker (Assistent Dienstverlening en Zorg (niveau 1)), Helpende (niveau 2) of Verzorgende-IG (niveau 3). Onderwijs op Maat is een unieke samenwerking* in de regio Amersfoort-Eemland tussen onderwijsinstellingen, zes zorgorganisaties, waaronder Silverein, ondersteund door Utrecht Zorg en Actiz.

Leren En Werken Silverein Noorderhof Eritza En Charlotte

Leren in je eigen tempo

De voordelen van Modulair leren voor jou als zij-instromer of doorstromer in de zorg, zijn:

• Je groeit in je eigen tempo naar ’t gewenste beroepsniveau.
  • Geen lange opleiding, en je kunt snel aan de slag.
  • Modules leiden tot erkende certificatie. Het stapelen/afronden van meerdere modules op een bepaald niveau, kunnen leiden tot een erkend beroepsdiploma.
  • Meerdere zorgorganisaties in de regio Amersfoort-Eemland erkennen de certificaten en we zijn ook bezig voor landelijke erkenning wat nu voorligt bij het ministerie van OCW/SZW.

Modules

De eerste module, Leereenheid 3: Individuele zorg verlenen 1 (niveau 2), is in september 2019 van start gegaan. Deze eerste module duurt maximaal 15 weken en omvat 5 trainingsdagen van zes klokuren.

Overzicht van alle modules

Niveau 1 - Assistent dienstverlening

• Leereenheid 1: Ondersteunen bij wonen leven en welzijn
  • Leereenheid 2: individuele zorg verlenen

Niveau 2 - Helpende zorg en Welzijn

• Leereenheid 1: Plannen en voorbereiden van ondersteunende begeleiding en zorg
  • Leereenheid 2: Ondersteunen bij wonen, leven en welzijn (persoonlijk en omgeving)
  • Leereenheid 3: Individuele zorg verlenen 1
  • Leereenheid 4: Zorg bieden aan cliënt met psychogeriatrische aandoening

Niveau 2 - Medicatiemodule

• Leereenheid 5: Medicatie (in laag complexe situatie en stabiele werkomgeving)

Niveau 3 - Verzorgende IG

• Leereenheid 1: Plannen en voorbereiden van ondersteunende begeleiding en zorg
  • Leereenheid 2: Ondersteuning in de woon- en leefomgeving
  • Leereenheid 3: Individuele zorg en ondersteuning
  • Leereenheid 4: Verpleegtechnisch handelen
  • Leereenheid 5: Zorg bieden aan zorgvragers met psychogeriatrische aandoening

Wat nog handig is om te weten

• De duur van de module kan per module variëren en wordt getoetst met portfolio/praktijkexamen.
  • Het stapelen van modules kan grotendeels in je eigen tempo (balans werk-privé)
  • Na het succesvol behalen van een module(s) kun je dit in de dagelijkse praktijk uitvoeren. Hiermee wordt je inzetbaarheid steeds groter en interessanter.
Leren En Werken Silverein Santvoorde Leerling En Bewoner Closeup

Begeleiding

Er is een nauwe samenwerking tussen de lerenden, de onderwijsorganisatie, de praktijk- en werkbegeleiding op de werkplek.

Passie voor zorg

Werken in de zorg met ouderen doet ertoe. Samen met collega’s ga je een bijdrage leveren aan een waardevol leven voor talloze ouderen. Als je werkt en leert bij Silverein, dan ben je betrokken bij dat leven. Bij de mooie kanten, zo ook bij het verdriet. Je kijkt, je luistert, je stelt vragen. Je zorgt, je ondersteunt, je werkt aan herstel. Altijd met een helder doel voor ogen. Zorgen voor een goede dag.

Elke dag sta je voor de uitdaging om zo goed mogelijke zorg te bieden. Als toekomstig professional kun je bij Silverein rekenen op je collega's en op de organisatie. Ze gaan open en eerlijk met elkaar om. Ze horen graag wat jouw ambities zijn en bieden jou kansen die waar te maken. Dat is in jouw belang en vooral in het belang van de cliënten, bewoners, bezoekers en revalidanten.

Meld je snel aan

Voor meer informatie over dit leren op maat (modulair leren) en aanmelding kijk je op de website van ROC Midden Nederland of het Hoornbeeck College, of stuur een mail naar Marian Hoogebeen - de Winther via hwm@mboamersfoort.nll (MBO Amersfoort).

Aanmelden voor Modulair Leren

Leren En Werken Silverein Leerling Robin Werken2

Wil je weten of modulair leren iets voor jou kan zijn? Informeer bij onze opleidingsadviseurs van Silverein Academy.

*Onderwijs op maat is een samenwerking met onderwijsorganisaties MBO Amersfoort, ROC Midden Nederland en het Hoornbeeck College, VGN, ActiZ, CINOP, de MBO-raad en een zestal andere zorgorganisaties. Naast Silverein zijn dat De Koperhorst, De Haven, Beweging 3.0, St. Pieters en Bloklands Gasthuis en Accolade Zorg.

Heb je een vraag over modulair leren?

Neem dan contact op met een van onze opleidingsadviseurs.